Kapital


Jag är en liten Kapitalförstörare jag. Bor i en kapitalförstörar lya (på tok för dyr hyra-men bor lugnt, bra och säkert bland pensionärer och barnfamiljer) och kör en kapitalförsörstörarbil (jag älskar min bil och efter olyckan är det extra viktigt att ha en bil jag känner mig säker i. Jag kör mycket.) 
 Idag kapitalförstörde Jag på klädfronten. Jag borde rensa ut. Kanske jag gör det i helgen. Tar en kik i gömmorna. Man kan hitta mycket skoj som man aha har jag en sådan. Men det är ju charmen med det. Det är det lilla som gör det. För när Jag kapitalförstör Så gör jag det smart mina vänner. För en ynka peng kom jag hem med min Pilotpiece. Den som jag tittat på sedan i höstkatalogen. Tittat på den i affären. Kollat på den på rean efter jul. Idag tänkte jag att jag ville se lite folk annat än på jobb och gym. Medans det var ljust. Ville gå på stan och strosa efter min goda gröt. Och OM den fanns kvar skulle jag köpa den. Ja, som ni ser. EN fanns kvar. Endast en! Den knep jag. För då var det meningen ju. If i did this before? Yes. Nöjd i hågen. Sen fyndade jag lite nytt för som sagt en ynka peng. Koftor är Hey Hey att köpa efter jul. Gör jag nog vart år. Sen fylldes mitt sinne med "jagharshoppatochmårsåjävlabrarus" ja Ni vet flickor eller pojkar. Det där ruset. Det blev rosa för det är gulligt, grönt för det är skönt, pastell för det är vår om 2 månader, grått för att tona ner med lite färg på läpparna, lila för det är en underbart skön färg och....sanslöst jag skojjar inte. Sitter ni ner? En sommarklänning! Ja, även den samma som jag sniffade på i somras. Jag gick nöjd med min kasse hem. Bara jag. Johanna. Sen fick jag galgar som vanligt med. Jag ska rensa. Kallas intresse! 

Annars? Rev av ett rygg pass med lite axelövningar. Även här: favoritövningar. Sen blev det påfyllning med Gettisar och köttfärssås. Kaffe i soffan och tagga inför nattens jobb. Idag är en bra dag. Idag kopplade jag bort allt trist. Bara stängde av. Ett hett tips jag fick och tack. Jag plockar fram det ibland. Att vara Mindfull. 

Sen finns det en anledning till just Pilotpiece. Jag har mina planer inför min "domedag" då jag fyller tant. Jisses: 30. Treanolla! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0