Strålningsstart

Idag. Åh, börja åka kollektivt var steg ett. Väl framme blev jag kall i hela kroppen trots att det var hett ute. Det var som att frysa till is. Självklart ute i god tid och tur var det. Fel väntsal för min strålning. När jag kom in i "min" sak såg jag den lilla Koala björnen direkt. Den "vinkade" på mig och jag tror den log. Efter en stunds väntade blev det jobbigt. Sakta sakta kröp det på mig. Oro. Rädsla. Ångest. Sen kom tårarna. Jag såg människor utan hår. Människor med hår. Kände mig ung och helt felplacerad. Ville rusa bort. Men visste att detta måste göras. Fick träffa syster och ännu en gång gå igenom allt. Fick se min journal, min diagnos. Vi pratade olika kontakter såsom kurator, dietist och tandhygienist. Planering och biverkningar. Hur jag önskar och hon berättar mer. Sen var det dags. Även CT Bilder ska tas innan strålning dom första gångerna. Rummet är stort, svalt och flygplan i taket med himmel. Musik på och dags att skutta upp på britsen. Masken får jag på. Filt på och flesta delen med bilder görs. Sen startar 3 min strålning. Väl över. Bara att gå ut och knappt fatta vad man nyss gjort. Står fortfarande stilla i huvudet. Jag har skött min träning med både morgon och kvällscardio idag. Styrka på gym och träffat Linda och barnen. Saknar mina så otroligt mycket nu. Lias blev getingstucken idag och ropade efter mamma i luren. Knöt sig i magen. Imorgon får jag hålla om honom! Jag har bakat proteinchokladbollar och roat mig med bildredigering. Fast min kropp och framför allt knopp är matt så spritter det i benen. Konstig känsla. En dag av 34 gjord. Ingen lek längre. Nu börjar det. 




Kommentarer
Postat av: Becky

Fina, fina du.. Att du ska behöva gå igenom detta känns bara så JÄVLA orättvist! Du är stark och modig, som delar med dig så att vi som tänker på dig kan finnas där för dig. Stötta dig, peppa dig & bara finnas.. Tänker massor på dig, och dina fina pojkar. Ingen ska behöva gå igenom detta!! Fortsätt vara stark, och ta hand om dig. Njut av de goda stunderna som ger dig kraft. Och tänk på solen, som du själv skrev; Även den mörkaste natten når sitt slut när solen stiger upp på himlen. PUSS!! <3

Svar:
SeLuNa

2014-07-30 @ 00:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0