11/9

Fint idag med? Oh ja!
Den bästa dagen trots det mindre roliga datumet idag. Det tåls att tänka på. Mycket sorgligt som hänt detta datumet. Men efter regn kommer sol!

Tidigt, morgon och regn. Då vår lilla Lupo rullade upp från det varma garaget möttes vi av höstregn. Vi tyckte dock alla tre att det var sådär mysigt med morgonregn. Sådär...vill bara krypa in igen men detta är faktiskt på något vis vackert regn.

Arbeta är ett måste, skola är ett måste men det blir vad man gör det till. Härligt när det är kul med ju! Även om mitt humör och barnens inte varit det bästa sista tiden så vänder det. Jag vet det!
Väl hemma igen efter långa dagar tycker vi om att "låsa om oss" en stund. Lugnet lägger sig på något vis.

Idag var det dock väldigt svårt att koncentrera sig på körning. Ett glatt besked fick mina tankar att rymma bort.
Det behövdes & håller tummar och tår nu!
Syster kom lite senare....underbart att få träffa henne! Jag körde till Gym som en vessla och 45 minuter på Spinningcyklen...
Hem och lugnet rådde. Ett tag iallafall. Men det fixade jag bra tror jag. Syster peppade och kom med tips. Så hjärtligt och behövande! Ted får vara uppe längre...Idol ju och min lille kille är tokig med musik. Klart han ska få se Idol då!
Jag och Syster smuttar på The och traggar tills klockan tickat iväg. Inte klara med tragget men vi fortsätter på måndag Lill SIS!

Dagens Pf har gått bra! 12-20...tre mål och efter mitt lilla mellanmål inte alls "sulten" som vi säger i Skåne. Avslutades med tonfisk, ägg, majjo och fröknäcke. Bonnade gott!
Det går framåt...känns som det iallafall!
Tar en dag i taget men jag är envis som sagt.
Tips? Jo, planera. Jag kan komma på mig själv planera in i minsta detalj men... Så är det just nu och jag är en kontrollmänniska. Jag kommer släppa lite på det längre fram men just nu så är det all in. Planering är a och o vid Pf. För mig iallafall. Även vid träning och hälsa i allmänhet. Du slipper alla fällor och impulser. Mål samt delmål.
Tar vi mer om en annan dag!
Som sagt: Want it? Work for it!

With a BIG smile...i think i Will fall asleep...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0