Måndagstips: Minutbröd ala LCHF

Jag trixar och mixtrar med recept ofta. Gör ALDRIG exakt som det står i recept. Lägger alltid till/byter ut/ tar bort ingredienser.
Jag var så sugen på scones i veckan! Jag är (erkänner) en sucker för bröd, mackor, toast, egen pizza, varma mackor, bullar....ja ni vet. Behöver dock inte vara ljust bröd, nej nej. Föredrar mörkt...men just Scones nybakade är ju så satans gott så en orgasm i munnen uppstår. Till detta bara smör helst, bregott extrasaltat ska det vara. Vägrar annat smör. Så jag började leta recept som en tok. Utifrån det receptet utformade jag ett eget. Jag är (ännu ett erkännande) väldigt kontrollerande vad gäller mat. Tar helst egen mat med mig för då vet jag exakt vad som finns i. Tror inte mycket på dessa GI frallor och lågt kolhydratsfikabröd. Doing My own thing. Jag kör inte strikt LCHF eller GI eller någon annan diet. Kör min egen och det trivs jag med. Tror att det handlar om att hitta sin egen matbalans för kropp och knopp.

Ugnen på 200 grader, ca 15 min. Tar aldrig tiden. Ser på dom när dom är klara. Använder muffinsplåt och klickar i smeten i. Ska prova bakplåtspapper med en dag snart.

Du behöver till ca 4 st små:
2 ägg
Sojamjöl (mandelmjöl)1 dl
Salt
Smaksätt med någon riven ost (jag hade parmesan) på "måfå"
Frön efter smak på "måfå" jag hade både linfrö, solrosfrön och sesam.
40 gr smält smör

Till detta....ost, skinka eller varför inte göra en räkmacka?

Snuskigt gott och nyttigt!

Btw....
Farmor älskade det. Farfar dissade det :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0