Kesoplättar

Idag. Söndag. Dock inte Lazy Sunday.
Arbetsdag, och brandmannastil. Varför ska det vara så svårt att somna?
Ilfart till arbetet och goefrukost med kollegor. Ägg, sill, LCHF frallor och saltrulle. En bra start!
Slingan besöktes. Check. Skogen kallar var dag. Luften där och tystnaden.
Sedan en kvällsdejt. Jag bjöd hem Farmor och Farfar på Kesoplättar och Latte toppat med kanel.

Till detta bär, grädde och sötmandel.
I mina Kesoplättar har jag:

250 gr keso
3 ägg
Massa kanel
En skvätt kardemumma efter smak
1 msk mandelmjöl
1 msk havregryn
Lite salt

Mixa, stek i smör eller olja.

Nästa gång kommer jag inte ha grädde till...blev för maffigt. Räcker med bär nästa gång, eller lite keso till. Kanske spenat?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0