Mat & Bak

Stora delar av kvällen varvat med barn som inte vill som mamma vill. Men det är en annan saga det. Dagens kvällsmat blev jag inspirerad av en student på jobbet. Hon hade idag med sig Grekiska fetaostfyllda biffar. Hon hade gjort på lamm, men jag använde vanlig färs. I biffarna hade jag salt, peppar, massa vitlök och fetaostbitar samt marinaden. Det serverades stekta morötter och palsternacka. Även en ruccola/babyspenat sallad med coctailtomater. Rena smaskens en tisdag! Som jag pillade med maten idag. Lära lära och detta kommer bli en ny favorit här hemma. ALLA åt tysta som möss och sade:
- MMMMMmmmmmm....
Under tiden bakade jag även en  Mjuk Annanaskaka med glasyr. Den ska toppas med kokos med! Jag bytte ut strösocker mot råsocker och vetemjölet mot dinkel. Denna lilla kvällskaka blev barnen nöjda med och sedan en saga om Lambert på det. Jag begav mig ut på en PW, en snabbis idag på en halvtimme.
Mest skönt att komma ut och "lufta av sig".

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0