Styrka

Känner mer och mer hur jag börjar få ont i ryggen igen efter mina arbetspass. Så styrkan ska jobbas på mer, räcker inte med PUMP en gång i veckan. Speciellt inte om man vill "forma" muskler.
Så efter en cykletur hem i regnet så har jag gjort ett eget litet Styrkpass på ca 15 minuter, bara 15 minuter om dagen gör susen. Har precis tränat:

Magen (1 låt ca 3.5 minuter lång) Situps


Axlaramber4 Hantellyft åt sidorna (enkelt, gå ner på två och upp på två, samt statiska.)

Underarm/Överarm (Triceps/Biceps) Armhävningar, samt diverse övningar med hantlar. (Koncentrationsscurls, sittande tricepspress, stående bicepscurls, DIPS (super för gäddhänget som jag vill bli av med!!)
 På bilden: Koncentrationscurls

Rygg (några enkla rygglyft) "Plankan" (rygg& mage)


Tränaren Helena sade att jag skulle prova minst tre ggr i veckan ett litet pass. Behöver som sagt var inte ta mer än 10-20 minuter.
Katterna var bra nyfikna, Luna satt på bordet över mig och Izor kom stångandes när jag gjorde armhävningar.
Tokiga katter!! Med en tokig Matte! Nu ska jag snart in i duschen! Boysen är på Andys och busar med familjen Larsson!

Får inte glömma min lilla powerwalk i morse till jobbet, samt cykling hem 2.4 km. Tss

Hoppas nu att jag är "fit" till bröllopet! I WILL DO MY BEST, får boka av ett spinning pass och ett spinningpump pass nästa vecka pga jobb. Men det kommer bli ett långt PUMP pass och ett spinningpass iallafall!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0