Mamas

(null)


Congratz Mamacitas 


Morsdag och vem passar bättre att fira då än min farmor. Kvinnan som har allt och mer därtill. Ett större hjärta finns inte på denna jord. Det spelar ingen roll vem du är ... hon tror gott om dig .. hon tar emot dig med öppna armar, kokar en kopp kaffe och drar fram en påse bullar. Hon tar bort fläckar från kläderna och från själen då du själv inte kan få bort dem. Hon är Kvinna med stort K och den förebild för mig som gett mig all inspiration den dagen jag själv blev mamma. Att vara mamma handlar inte bara om att föda ett barn. Att vara mamma handlar om så mycket mer innan du kan titulera dig mamma. Med mamma menar jag alla fantastiska mammor som gör allt för sina barn. Spelar ingen roll om du är adoptivmamma, bonusmamma eller farmor. Du behöver inte föda ett barn för att vara mamma. Du kan göra allt för ett barn som inte har en mamma ändå. Farmor är förutom min farmor: min bästa vän, min mamma och min stora kvinnliga förebild. Hon är mer mamma för mig än någon annan har varit. När en mamma sviker och sårar dig djupt så inser du inte alltid det förrän det har gått långt. Men när du själv får barn inser du att du inte accepterar det längre då du en dag blir riktigt rädd för din egen mamma. Inget barn ska behöva känna så men det sker var dag. För mig handlar det om respekt, tillit, hopp, trygghet och omvårdnad ... framför allt kärlek. Jag håller med Astrid där: ge barnen kärlek och ännu mer kärlek så kommer folkvettet av sig själv .... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0