Grattis Blå Gul

Idag är det Svenska flaggans dag och trots mindre roliga ärenden så blev min dag fin. Jag kom i säng vid 12 efter nattpasset. Tiden till kontraströntgen ville jag inte ändra på eller skjuta fram. Vill få undersökningar gjorda och vill ha svar. Jag fick panik i maskinen idag. Paniken visade sig inte så mycket utåt. Men tårarna trillade. Sist jag gjorde samma undersökning gick det åt skogen och undersökningen fick göras om. Kärlet sprack och smärtan var hemsk. Inför det som skulle komma då som jag inte anade eller kunde tro. Att jag hade cancer i kroppen. Så mina känslor svämmade över. Jag sade inget. Jag bara lät tårarna trilla och utan att vara kapabel till att kontrollera.

- Är allt ok?

- Jag vill inte vara sjuk ...igen..

 

Annars? Min R åker och köper en hängmatta till mig. Klockrent! När jag sedan blir väckt vid 18 får jag ett kinderägg. Hängmattan är upphängd och nypotatis kokar. Så enormt hjärta han har. Han fick mig att glömma och Nationaldagskvällen blev fin med såklart som tradition premiär av nypotatis, matjessill med tillbehör. Vi gottade i dem röda magiska bären innan jag for iväg för en natts jobb.

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0