Förskoleklass start och en 5:e klassare

Har vi nu. Och så STOLT!

Idag var det (två dagar efter alla andra) dags för Ted att ebtra 5:e klass. Lilleman började Förskoleklass. Jag vijnkade av dom på morgonen vid skolskjutsen. Åh min mage. Jag var så orolig. Nervös. Spänad. Förväntansfull. Lias följde med utan någpon tvekan med Ted på den "blåa bussen" som han kallade den.

Med ett gluggsmile och väska på ryggen hämtade jah sedan honom. Frågade om han haft kul och vad han fått göra första dagen.

- Joooo det var jättekul! Jag har målat.

Han var så nöjd och första dagen blev ett superfint intryck och därav en bra start på skolgång. Jag kunde pusta ut lite. Lias har ju alltid varit glad för nya utmaningar och äventyr. Men med någon i familjen närvarande helst. Han är väldigt hemmakär av sig denna lille killen. Gått så bra för båda grabbarna idag! Ted kom hem sen och han var back in the game direkt. Härligt att han just är på marken och är trygg med sin tillvaro. Känns skönt av hans lugn. Jag blir lugn.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0