Snälla


Johanna. Jaha, snälla jag startade måndagen med att lämna mina små och minsann. Väl hemma igen somnade jag om som en stock och sov till klockan nästan var 2. Åh så tacksam för den sömnen som kommer behövas inför tre arbetsnätter.
Det vanliga gymbesöket följt av mat följt av ännu ett besök. Skönt att starta veckan så. Kicka igång som jag brukar säga. Sista dietdagarna fortlöper och det ska bli skönt att kunna få slappna av lite mer även om det blir en liten "reverse" diet under kommande tid. Ofta det man kör efter en diet för att sakta vänja kroppen igen. Om jag ska äta massa gott på min 30-års dag (sade jag det högt?). Ja det ska jag. Ska baka deluxe dagen innan.  Vissa dagar spyr jag på att väga men till 80% är jag glad över den kontrollen. Jag tror främst att det är skönt att ha en bra balans och matklocka. Vilket gör att blodsockret aldrig dimper. Kanske och är mer en livsstil än en diet. Men ändå denna månaden måste det kallas diet för mitt kcal intag är mer än hälften av det jag kräver. Min kropp kräver. Det är under kontrollerade former och ingen svält så jag vill inte att någon ska tro det. Definitivt inget jag uppmanar till. Tvärtom. Som jag berättat innan har jag lärt mig ATT ÄTA.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0