Äggvitemagi

 
En vemodig måndag. Puss och nu kör Han och arbetar. Jag somnade lyckligtvis om.
Åh så mycket känslor även idag. Att det går så fort vår tid tillsammans. Måhända att det kan kallas lycka. Klingar fint det ordet. Dagens träning blev gjord och körde från en solig stad till en annan. Hem med mina två små gossar. Här blev jag känslig åter igen. Tänk att för fem år sedan låg han i magen. Jag lade mig på kvällen med starka aningar om att INATT så vill han ut. Inatt blir jag tvåbarnsmamma. Magkänslan sade ju rätt....han kom ju den 24/3 2010 och ut fort ville Han lille Lias.
 
Jag har ett litet tips såhär på måndagskvällen:
Äggvitemuffins! Lågt kcal innehåll och nyttigt! Fyllde på med en sallad till. Det tar tid i ugnen ca 40 min på 150 grader sades det men jag hade mina inne längre. Låt dom stå i kylen en stund för att "gotta till sig". Går att göra både matiga och söta. Jag gjorde båda och här den matiga varianten. Endast 30 kcal per muffin (½ dl äggvita). Gjorda i muffinsplåt! Mumma! Luktar apa som ägg gör men gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0