Jaggermignu


Alright. Ok ok ok. Somnade strax efter midnatt och tänkte precis innan jag somnade in. Detta ska nog gå. Snortrött ju. Sen vaknar fröken strax efter 3. Klarvaken. Försöker att hålla det slowly going och släckta lampor. Får inte vakna till mer. Somna om snälla. Men nattjobb sätter sina spår. Det är precis som att när jag har barnen sätter hjärnan in sig på allinjustbeaatmode och jag ställer om lättare. Inga val liksom. Ett måste. En mammagrej. Men utan dom. Ja. Förutom att det är olustigt fortfarande trots 2 år av detta leverne så är jag verkligen bara Johanna när dom inte är här. Dock inte hel och det blir man nog aldrig. Tanken var utbildning hela denna dagen men. Efter tanke nu i 3 timmars vaket tillstånd väljer jag att lyssna på en kropp och knopp som säger nej. Läkaren ska jag prata lite med idag. Huruvida jag ska göra nu kommande månad. Men att misshandla kroppen för mycket med detta dygnsbyte då jag kan slippa och få ha ett dygns vila säger sitt tror jag. Så kära kollegor. Hon väljer att lyssna på det hon lever i. Sin kropp. Så krigar vi kommande natt och en utvilad Johanna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0