Hej Smeten!


Det finns dom små stunderna i livet då allt bara är åh.
Idag när jag vaknade var en sådan. Efter en natts arbete få vakna i lugn och ro och klicka igång kaffet. Ja, klart att kaffekokaren var laddad i vanlig ordning. Tycker om att bara kunna "klicka" igång mitt kaffe och sedan utföra sina morgonbestyr. När jag är klar med dom är alltid kaffet klart. Brukar njuta av endast lite kaffe innan jag preppar min frukost. Detta är en trend nu. Äntligen har dom flesta insett att man BÖR äta frukost. Det ÄR verkligen det viktigaste målet på dagen. Det är den energin som kickar igång din dag och ger dig starten och första energin. I många år var jag en icke frukost ätare. För många gånger skippade jag min frukost med tanken att den inte behövdes. Sedan var jag inte alls sugen på att äta och hade svårt för det. Men nu vaknar jag sugen på frukost och det har blivit ett favoritmål på dagen. Speciellt om man kan äta en god frukost i lugn och ro. Att blanda min gröt på morgonen är en rutin nu. Den KAN varieras även om man som jag nu går på diet/deff eller en livsstil som just nu innebär lite extra tänk vid vart mål. Men ÄTA ska man. Mer frukost åt folket. Jag varierar min gröt. Finns så mycket att smaksätta med!
Proteinpulver i massa olika smaker, vaniljpulver, olika essens, kakao, lakrits, saffran kryddor finns i tusentals. Blanda i ett ägg för mer mättnad eller toppa med lite nötter som är supergott. Du ska njuta av din mat vad du än äter. Min gröt.....den njuter jag av som idag blev en stor favorit: "Smet" som är simpelt och ser ut samt smakar som chokladbollar. Enkelt och kan varieras. Idag blandade jag med sked i en skål:
Havregryn, kakao, kaffe och vatten. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0