Krossa

 
Ben och rumpa. Det gick! Fick till mitt femte pass även denna veckan. Har inte lust att prioritera bort träningen. Viktigt för mig både fysiskt och psykiskt. Fick heja av Ortopeden att jag styrketränar. Visste jag ju redan men alltid kul när någon ger feedback, en läkare måste ju kunna sin sak. Att bygga och bibehålla det jag har nu. Men det som ger mig mest är psykiskt. 
Det är på gymmet jag får ut frustration. Det är här jag stänger ute allt annat. Ängsla och oro råds lite bot på. kan koppla bort lite här. Det är här jag har min egentid. Även om jag inte alltid tränar själv så är det egentid. Gör detta för mig själv. Mår bra av det. Jag ska vara ärlig. Jag har inte alltid superlust att dra ner till gymmet. Jag är som alla andra. Hur man nu är om man är som alla andra? Ibland finns olust för något jag annars brinner för vissa dagar. Dagar då jag känner att: åh tiden räcker inte till. Jag ska villigt erkänna att denna veckan har varit tuff minst sagt att få ihop allt. Ska hinna finnas till med för andra. Inte alltid det enklaste. Förståelse för att man arbetar nattskift. Jag kan inte annat än att säga: prova själv. Det funkar inte att strosa upp klockan 12 och vara piggelin och sedan har fler nätter framför sig. Det går till en början men sen säger kroppen stopp med bravur.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0