Pepparkakor: var tvungen

Man kan INTE sälja pepparkaksdeg och tro att Johanna ska gå obemärkt förbi. Nej nej. 
Idag? Vilodag. Jag var på väg till gymmet men porten på garaget kaputt. Lite sur blev jag. Ständigt strul med det elektriska här. Hissen strular ju om vartannat. Ja, valde att se det som ET tecken på vilodag. Det är viktigt det med: vila. 
Blev en lång promenad i lite regn. Men härligt ändå. Pysslat här hemma med min lampa och donat. Dags att klippa ner pelargonerna va? 
Sen....ville jsg pigga upp. Så bestämde mig nere på affären att köpa en viss deg. Det bakades! Doftade pepparkakor så som bara det doftar så LJUVLIGT. 




Till? Årets första Glögg minsann. En helt vanlig torsdag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0