Jul på Loppis

Vilken dag. Ni vet en sådan söndag så man bara inte kan tro det. Gått i sakta mak men precis lagom så som det ska vara en söndag. Uppe med tuppen och bakade. Minsann ska det vara så ska det vara. Blev rågscones och uppskattat trots att det ett tag blev pannkaka av det och degen fick räddas. Men det gick!
 
Jag fick till ett riktigt bra ben/rumpa pass och det var så skönt att känna hur stark jag är nu. Jag kunde pumpa pumpa och fast det började riva sådär härligt så fortsatte jag att pumpa. Så SKA det vara bara. Ljuvligt.
Vädret är underbart, riktigt varmt & solen skiner denna höstdag.
 
Jag blev serverad Tacos, oj tacos idag igen. Men denna helgen ska njutas! Sällskapet är det bästa med. Kan knappt fatta det vissa stunder. Men det är sant ju.
 
Jag har sedan spenderat min eftermiddag på Emmaus här i staden med Tre Hjärtan. Julen hade hittat dit och jag gick bananas på alla julsaker. Sade till kassörskan (måste poängtera hur trevliga dom är där med) att NU får jag stanna här hos dig. Hon skrattade och log.
Jag hittade massa fynd och saker som gick rätt in i hjärtat. Jag menar att saker kan köpas men sen finns det saker som verkligen känns "rätt". En känsla som bara wow. Jag kan säga att jag log hela vägen jag traskade hem. Att det var tungt struntade jag i. Att det var knepigt att bära struntade jag med i. Jag bara log.
 
Jag log inte bara för att jag var nöjd med mina köp. Log även för att jag knäckte en idé inne på Emmaus. Det sade bara klick när jag såg en sak. DÄR HAR VI DET! Ja! Så kan det vara....ibland har man tur.
 
Kaffet sattes på och mörket lade sig utanför. Jag pillade med cakepops jag bakat. Lite cakepops som bukett är klart och senare ska vi åka ut till Havet och besöka en Far och Lilla Emma. Lotten är med. Ser ut att bli en fin kväll och jag längtar efter att dörren ska öppnas igen...





 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0