Soligt med moln


Weekend...Helgen kom och helgen gick. Tiden går långsammare utan kidsen, och jag har försökt att njuta. Göra det jag vill. Sol, balkong, träning, umgås med Älskade Farmor & Farfar, väga mat, inte väga mat, cykla, laga mat, bli bjuden på mat, äta favoritgodiset (Ferraribilar i alla färger), prata med barnen, sola lite till, hålla pass, styrketräna (axlar/rygg idag) med vilodag igår, äta gröt, försök att se en film men blev sängen, varit trött, glad, ledsen och ännu mer glad, svabba golv, smuggla undan pulkorna tills imorgon, diska ggr 100 känns det som, ätit spätta med remouladsås, tagit siesta, tvätt i maskin...tvätt ur (tacka åhhh för min tvättmaskin)  rotat i skåpen, tittat på gamla bilder, nostalgi, planerat för kommande vecka (ja, jag måste skriva ner allt), lyssnat på radio, bjudit in till kalas, börjar med "rumpövingar" var dag from idag (inget lyft var dag såklart...övningar för att forma min stora ända fin), målat naglarna, vattnat blommorna, lagat byxor som jag spräckte i röven i vintras, gick loss på min garderob...provade kläder mest byxor som jag nu helt plötsligt (efter snart 6 veckors slit och absolut inte klar) kan ha och skrek av lycka...långpromenad, snabbträffat och peppat samt blivit peppad av vänner.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0