En kvinnas plåga

Idag ja...dessa dagar. Vissa dagar avskyr jag att vara kvinna. Annars älskar jag att vara kvinna! Men hormoner i en kvinnas kropp en gång i månaden är HEMSKA. Alla kvinnor "lider" olika av detta. Mitt är hemskt. Igår började det med det sedvanliga illamåendet. Jaha....maten fick jag bokstavligen trycka ner och kämpa med att behålla. Idag känns det som 500 knivar i ryggen och nedre delen av magen. Mensvärkarna från Helvetet och illamåendet håller i sig! Kvittar hur jag står/sitter/ligger. Inget hjälper. Duschade så varmt jag bara kunde. Som vanligt för jag duschar brännhett....nej. Jag körde ner till gymmet. Körde ett grymt ben/rumpa styrkepass. Under tiden jag tränade:ingen smärta alls! Men den kom tillbaka då jag körde därifrån. Som sagt. Hatar att vara kvinna just dessa dagar och vill spy på det. Annars är det härligt att vara kvinna. Måla naglar och fransar, ha tuttar och bära klänning. Dra på läppglans och älska shopping och må bra efter detta. Baka bullar och pilla med växterna. Brodera och lukta på tvätten när man hänger upp den för tork! 

Men dagens absolut BÄSTA....Mina små pojkar är här! Jag ska strax gå på ett nattskift men dom har tryggt sällskap. Dom sover....jag jobbar. Underbart att ha Dom här! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0