Vad säger det dig?





Nu har jag träffat min läkare. Jag var så jäkla tuff när jag körde ner. Hård som sten. Lurade alla att någon följde med. Jag fixar detta själv. Bara kontroller och en inskrivning. Vad är det? Inget. Johanna tuff. Fick se bilderna. Han sade att det är väldigt ovanligt med cancer och trodde det var annat. Två alternativ. Han frågade vad jag var rädd för. Ja, cancer såklart. Han ville ta bättre och fler bilder. Innan han uttalade sig. Jag stålsatte mig. Ner med röret i halsen och PeP fram det lilla jag fick fram. Efter undersökning. Han tror det är cancer. Ja, CANCER. Bara ordet får mig att rysa i hela kroppen. Han såg detta då han tog fler bilder och filmade i halsen. Cancern är inget som sprids. En tumör som sitter på mitt stämband. Jag har sett "den". Behöver inte vara läkare för att se vad det är. Jag hade detta på känn. Han kommer inte våga ta bort allt imorgon. Bara prov för om han skär bort allt kommer jag tappa rösten. Inte stum men förbli hes. Så det blir isåfall strålning i 6 veckor nere i Lund. Han sade att han ville säga detta till mig idag öga mot öga för att slippa ringa sen, och meddela detta. Han fick mig att upprepa: Jag kommer bli frisk. Vet ännu inte hur lång tid detta kommer ta. Vägen kan vara olika lång. 
Som en zombie gick jag för nästa undersökning. Tom. Helt tom i huvudet. Jag minns knappt hälften av vad hon sade. Men jag minns att jag sade svarade på allt och att jag kommer ha matlådor med mig. Här ska inte ätas sjukhusmat. Jag ville inte träffa narkos idag. Hon ringde upp. Det var ok. Får prata med dom imorgon. Jag beställde lugnande som jag ska få så jag inte sprattlar. 
Väl i bilen drog jag på Volbeat och körde. Direkt från Lund till gymmet. Linda mötte upp och vi krigade axlar & rygg. Jag get mig icke och läkaren sade att "kriga på" det gör dig gott! Duktig du är! Det gjorde gott! Med henne vid min sida. TACK till alla som hört av sig. Som hör av sig och som finns där. All kärlek till Er Johanna är tuff. Gråter gör jag. Det får jag. Men en tös med klös. Imorgon gäller det. Stegen går vidare upp...imorgon ska det tas bort en del av "det".  Ännu en gång TACK till Er ALLA! 
Jag blir rörd! 
Nu ska väskan packas. Varit hemma hos Linda, Fredde, Barnen och Mina & blivit matad! Mätt som en björn som ska gå i ide...



Kommentarer
Postat av: Lina

Sån otrolig tur i oturen att det ska gå att bota skiten. Hoppas strålningen ger bra resultat och snabbt.
Så KEEP BEING STRONG, o allt SKA bli bra. Du är en omtänksam tjej och jag önskar dig allt gott. :-)

2014-07-09 @ 08:42:17
Postat av: M

Usch vad tråkigt...men du kommer fixa detta, är helt övertygad om det. Men var finns din kärlek? Du har inte nämnt något om honom? Kommer han tillbaka eller det är slut? Kämpa på!!

2014-07-09 @ 21:24:31
Postat av: Lottis

Kram❤️

2014-07-10 @ 11:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0