Vänner

Vilken fin helg vi fick! 
Lördagen blev lördag och sen kom söndag. Söndagar är lite som måndagar. Lite "hatkärlek" för söndagar. Vi (efter många om och men) körde till våra Vänner i Vinnö. Där busades det i snön. Jag ville knappt gå in. Hade det inte varit för blåsten så. Vädret var riktigt busigt! Vi lagade mat jag och Monkan, männen förde en diskussion. Ted följde med kompisen på fotboll och Lias....ja Lias hängde med mamma. Jag njuter faktiskt av det. Så fort Ted inte är i närheten, och vi inte är hemma så är han ofta en "mammafis". Hänga, klänga, krama, pussa, prata....jag njuter. För en liten stund stannar allt annat och han min lille Lias är min pyttis. Han är ju lillebror ju. Vädret var busigt att köra hem i. Jag tror min puls var hög, fortfarande ett obehag vissa stunder att åka bil. M är en bra förare, det är andra bilar och ännu värre vädret. Blev ingen vinst under kvällens Bingo. Jag slocknade med ett leende på läpparna. 

Jag vaknade pigg som en lärka, får en latte gjort lagom tills barnen är klädda:
- Here is your coffee Babe!
Jag hade kunnat hoppa jämfota men DÅ hade Han nog trott att jag var riktigt tokig. Barnen lämnades och ärenden utfördes. Innan mitt måndagspass på 45 minuter besökte vi våra Nya Gemensamma vänner som hjälpte oss så fint i lördags. Då vi kanade av vägen. Vad det dukades upp! Oj oj! All ära åt Rumänsk fikabesök. Kakorna såg ut som konditorikakor och med mycket lite socker. Så ja, det första sockret fick jag i mig. Tycker det är otrevligt att tacka nej. Speciellt denna kulturen. Så känner jag iallafall och jag tror att passet gjorde sin verkan. En trevlig stund med vänner och vi hade nog kunnat stanna hela kvällen. Jobb måste dock skötas och vilket roligt jobb jag har. När jag var klar med passet blev bortskämda Jag hämtad. In i duschen och sedan stod maten på bordet....
Jag snuffade in i M under filten efter maten. Njöt av värmen och tvn lyssnade jag på....men tittade inte...









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0