Mästergott

Åh! Då var onsdagen förbi. Snart iallafall...vi har precis lagt oss. Hittat ett tv program som faktiskt är värt att titta på. Tillsammans såklart alla tre. Sveriges Yngsta Mästerkock. Vilken mat dom kan laga. Ted som är kock intresserad tycker det är extra kul. Jag med, vill lära mer och att laga mat tillsammans med någon är ju kul. Dieten var mindre kul framåt programmets slut. Oj, tänk en Mustig Gryta med nybakt bröd. Eller en panerad fisk med räkmajonäs. Himmel! 
Dagen har gått i sin takt. Tömde Mutt fack idag, jobbigt och ledsamt. Men finns no way back Now. Avnjöt min lunch lite snabbt idag. Rast vad är det vissa dagar? När jag lade upp min matlåda på tallriken såg det ut som om jag skulle äta för två. Så är ju inte fallet. Men alla andra portioner under dagen är så små så lunchen brukar kännas: Wow! Men det går alltid ner. Hurra för nötfärs! Solen ville inte som vi idag. Blåsigt och ingen av oss ville blåsa vid sjön. Vi avnjöt kvällen hemma, tillsammans. Massa läxa gjord, påsken har flyttat ner i lådan igen och jag har planerat nätter till (ja sant) oktober. Hoppas nu att detta är korrekt schema. Annars blur jag liiiite kinkig. Tar tid att se över och kolla hur det kommer se ut. Det positiva med att starta med nattskift är alla lediga dagar med pojkarna mina! Tog inte lång tid för nu sover dom. När man talar om Trollen. Snart Mamma med....zzz...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0