Ute i god tid

 
Detta året vill jag inget hellre än att ha en lugn December månad. Jag vill tända ljus var dag, baka julbak och  ta upp tomtar utan stress. Jag vill må bättre denna jul och har tagigt ledigt redan. Vill ha en lugn och fridfull jul med massa kärlek och så lite krav som det bara går. Detta året är det ingen flytt på G eller nya jobb som ska läras. Detta året ska det vara "här och nu".
 Så i dagarna två har det införskaffats julklappar. Med lite feber har det ändå gått. Det är ett helt år sedan sist jag kände mig febrig, ont i halsen och trött men jag har iallafall vilat från träning. Jag skulle gått på spinning idag men valde klapparna framför och kanske bäst med tanke på hälsan.
Farmor och Farfar har varit med på äventyr idag. Det känns så skönt att ha detta gjort. Nu kan jag i lugn och ro titta runt och kanske hitta något "det där lilla extra" till någon jag tycker om eller kanske bara för att Tomten skriver att det ska den personen ha. Klapparna ska förvaras på hemlig plats (Tomten hjälper mig) och dom flesta/några redan inslagna. Fattas bara lite röda rosetter eller band. Barnen ska wrappas in och med lika stor omsorg som alltid.
 
Har hittat lite nytt till både barnen och min garderob med. Och ja kläder som behövdes! Längtar efter att ge det till mina små. Kläder har jag tittat genom och sorterat.
Har pysslat lite med att slå in kläderna mm barnens ska få imorgon...Visst kan det vara så att det är roligare att få kläder om dom kommer i present?
 Köpte nya galgar på IKEA som även besöktes och har nu mer hängmöjligheter. Om man nu kan skriva så? Stupar i säng, trött men så nöjd!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0