Kanelbullens dag

ÅH, vem älskar inte kanel?
 
Idag är det kanelbullens dag, och jag tror inte någon missar det. Med tanke på all media vi får till oss varje dag så är det ganska så uppenbart. På stationen idag såldes kanelbullar, alla äter kanelbullar idag. Visst kan man göra nyttiga Kanelbullar. För inte så längesedan bakade jag Kanelbullar. Receptet kommer från 56kilo och resultatet gott.
 
 
Även på jobbet bjöds det på dessa bullar med kanel och kardemumma. Bara doften gör mig tokig. Vad gjorde jag?
Jo, bakade en björnbärspaj. Tja, gjorde ju två. En med massa socker, vetemjöl, smör, bakpulver och havregryn. Sedan en lchf med kokosolja, kokos, mandelmjöl,  lite bakpulver samt lite Stevia.
Så det luktade nybakt på jobbet ikväll. Kan väll lyfta upp vem som helst, det där lilla.
Fredagsnatten fortsätter och jag tror jag kickar igång en bra film. Även om klockan ringer imorgon bitti. Dock inte jobbrelaterat med tider ska passas på helgerna med ibland...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0