Höstsol på en bänk

Jag kan icke fatta vart tiden tar vägen. 
Många km med Liten i vagnen idag med. Kommer hela tiden på saker som ska göras och idag började vi dagen med ett ärende. Sedan satt vi i solen på en bänk på torget. Lias tittade in fåglarna och vi satt nära nära och för en stund så var vi bara. Sedan kom vipp det ena och det andra. Har aldrig tråkigt med M. Det kvittar vad vi gör! Från 12 till efter 15 var vi ute, gick och uträttade ärenden. Blev en fika från Pressbyrån i solen. Lias fick sin efterlängtade glass. Han väljer alltid samma glass: Piggelin. 
Väl hemma med matvaror så tog jag fram degen som legat i kylen över natten. Gissa vad jag och Liten bakade? Jo, Pepparkakor ala LCHF. Lias älskar att vara med i köket. Någon och denna någon är M var lite roligare än mammas kavlande mot slutet så dom sista pepparkakorna fick jag lägga på plåten själv. Åh, luktade JUL här! Efter det tog M över köket. Pasta Bolognese kockades, jag var en hjälpande hand och Liten fick sin fredagsdusch. Sedan tände jag ljusen, dukade bordet och om det var gott? Ohhh ja! Två kockar nej tre kockar idag. Jag åt med mina Shiritakinudlar till och himmel så gott, även färsk parmesan. 
Vi fick besök ikväll! Både Tina var här och Pappa kom. Bara min ena Pappa som träffat M. NU har båda och jag är stolt över att få visa upp honom och även min familj för M. Även idag är jag förbryllad över hur bra han tar Lias, finns där och busar massa med min minste pojk. Riktigt bra kompisar nu! 
Store pojken Ted är på disco ikväll. Hihi! Spännande! 
Lias har fått busa massa! Som han skrattat ikväll! Både M, Pappa och min Tina busade med honom och Lias lika road som dom andra. Som han skrattat! Han somnade så gott, så fort! Nöjd liten liten kille. Det har spelats Kalaha och film har vi halvtittat på...och pratar pratar pratar....en Fin M att prata med. 

En vecka sedan olyckan idag. En vecka extra av ett liv och hoppas på fler veckor. För ja, fortfarande så tacksam över turen i oturen vi hade den 18 oktober. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0