Dive

Jag gjorde det!
Idag exponerade jag mig, mötte något jag varit skraj för men som samtidigt lockat mig. Jag dök! Fick en upplevelse också i födelsedags present!
I morse möttes vi upp på Navys Dive Center, drog på den smickrande våtdräkten, utrustning i den lilla gummibåten och åkte till White Island. Under färden fick jag se ön från ett annat perspektiv. Både Perissa, Perovilos, Vlychada, Red Beach, White beach och grottorna. Jag var nervös inför första dyket! Hjärtat slog hårt, bara att hoppa i vattnet med utrustningen var pirrigt. Första andetagen under vatten likaså. Att hålla i repet och sakta sakta dra sig ner, tryckutjämna. Allt som jag skulle tänka på, alla tecken. Riktigt pirrigt men på samma gång spännande. Att ta ut masken nere på "djupet" var nog det läskigaste. Blåsa bubblor och in med den i munnen igen. Simma simma...se fiskar, rosa maneter och rev. Vilken värld som finns under ytan! Wow! En adrenalin kick! Sedan vila på stranden innan vi åkte vidare i den lilla guppiga gummibåten till grottorna. Dök bland grottor och mellan passager. Whooosssaaaaa! Jag gjorde det! Höll hårt i Raids hand. Men då jag blev modigare....simmade jag själv. Med Raid nära och hela tiden ett vakande öga. Till och med skrattat under vatten! Vilken upplevelse! Hör fortfarande bubbel men vad gör väll det? Efter ett sådant äventyr! Kände mig trygg med Master Diver Instructor Raid!
Båtturen bara den var en fantastisk upplevelse i sig! Wow!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0