Frasvåfflor

Paleos Frasvåfflor innehåller följande:

1dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk fiberhusk
Lite salt
30 g kokosfett alt smör
1 dl vatten
2 ägg

Blir 4 våfflor. Jag tillsatte 1 vispad äggvita blir frasigare då.
Dom BLIR frasiga och inte sådär "ägg tar all smak våfflor"

Efter en arbetsdag och hämtning på förskola och Fritids, handling på Maxi.

Hurra för alla LCHF prylar som kommer in mer och mer. Nu även LCHF korv! Inga kolisar alls! Kokosflarn, lakritspulver...mm. And so on. På bara en månad har det sagt tjoff. Jag hoppas på sjögräsnudlar snart med tack...Tack MAXI! Ha ha!

Barnen fick pannkakor, visste att dom skulle tvärvägra våfflorna. Men dom vägrar pannkakorna med och ska direkt på snasket. Efter massa tjat gav jag med mig. Ja, det gjorde jag. Jag njöt av min våffla. Mättande, gott. Hade lite Stevia på. Samt lätt vispad grädde. Men godast med bara lite Stevia. Som jag tycker bäst om våfflor. Hade ju kanske varit gott med Hjortronsylt på?

Sedan har jag bakat som en tok hela kvällen. Stundom hjälp av två rackarungar som nyss somnat på soffan båda två. Blivit Frukostbullar, Chokladkakor och den misslyckade Lakritsfudgen blev Lakritsbollar. Terapi? Ja...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0