Tuffare än jag

Kunnat föreställa mig.

Det är verkligen sanslöst. Har aldrig någonsin varit med om något tuffare (förutom då barnen varit sjuka och inlagda på sjukhus). Detta humöret som svänger som en bergochdalbana. Det går på två sekunder så förändras skratt till gråt. Inte lite gråt, floder sedan ler jag och tänker jaha. Okej. Det är sjukt, en kosntig känsla jag har. Ena stunden så känner jag att allt ska bli bra. I nästa tänker jag...hur i hela friden ska detta gå?

Jag tyckte tystheten var skön i ca två timmar. Efter mitt spinningpass och dusch kokte jag ett ägg och lite makrill till det. (Min kvällsmat, orka laga mat till sig själv?) Sedan satt jag här. Jaha, nu då?

Nej, ge dig nu Johanna. Kom igen! Jag satte på min löparskorna (nej jag sprang inte) och traskade till Maxi (visst fem minuter till Kvantum men avskyr att handla där redan). Måste bjuda farmor på något imorgon ju. Införskaffade osötat Jordnötssmör och jordnötter. Traskade hem med musik i öronen. Hem och lämnade varorna....Sedan hem till min "granne" och bästa vän Tina. Jisses två minuter till varandra nu! Vi drack en kopp kaffe och pratade så som bara vi kan.Efter ett litet lyft från en kär vän så traskade jag "hem" (jag med " för ännu känns detta inte som hemma). Jaha, dags att baka. På med TV och "Sagan om de två tornen i bakgrunden". Såklart! Älskar dessa filmerna! Töntigt? Nej!! Smälte mörk choklad och värmde jordnötssmör med jordnötter enligt Katrins recept. Katja ringde mitt i baket. Jaha, slutade med ett långt samtal och brända nötter. ha ha. Så gulligt att ringa och kolla hur min första kväll var. Min första kväll ensam i lägenheten. Pappa ville med prata. Åh, jag är bortskämd kom jag på. Hur många som bryr sig. NI ÄR ALLA GULD VÄRDA. Vet inte hur jag ska kunna tacka er nog, mer än att finnas där för er då NI behöver mig.Mojja hörde av sig idag...Nana skickar ett hjärta som värmer mitt hjärta......

Det blev LCHF kakor. Eller jag vet inte. Står i frysen....Jag tittar å bilder, tvn på i bakgrunden och musik på datorn. "Ruby" med Skaburbian Collective.....Lyssna på den. Så bra! Kan inte sluta lyssna på den.... 

Att vara ledig såhär länge var ett tag sedan sist. TRE dagar. Herrejisses, det var ett tag sedan. Känns som en vecka. Fått så otroligt mycket gjort och ännu en dag imorgon. Planer för den finns, jag går oftast inte planlös en hel dag men tycker det är ganska så kul att vara impulsiv..Vi får väll se....  


Kommentarer
Postat av: AnnaMalin

Gott att du har så många i din omgivning. Skickar en kram till dig Johanna! Jag har inte varit med under en separation mer än att mina föräldrar gick isär när jag var fyra, men förstår att det är en omställning och att det går upp och ner känslomässigt. Men det jag verkligen tror på är att allt kommer bli bättre med tiden :-)

2013-01-06 @ 17:02:03
URL: http://annamalinform.blogg.se/
Postat av: Christian S

så har hänt mig oxå den senaste tiden att mina känslor flyger omkring, ena stunden skrattar jag o andra stunden kan jag bli förbannad eller gråta.. men som jag tror så e det en massa förträngda minnen o känslor som håller på att bearbetas just nu, så mitt råd till dig e att tillåt dig gråta, skratta, bli arg.. det blir lättare med tiden o du kommer att må så mycket bättre o bli så mycket starkare :) kram på dig från Varg Tass

2013-01-06 @ 19:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0