Muggkakmania

2 dagar i rad. Hoppsan.
Helg ju och detta har varit mitt "godis" i helgen. Muggkaka!


Detta behöver du:

1/2 dl mandelmjöl
1 msk sukrin (sötning)
1/2 tsk bakpulver
1 msk kokosmjöl
1 ägg
Kokosfett eller olja
1 krm vaniljpulver
Valfri arom
Om du vill gotta till din muggkaka så kan du ha: bär, nötter, choklad, kokos...
Såhär gör du:

Smörj en mugg/kopp med kokosfett alt olja. Blanda alla torra ingredienser. Rör ner ägget och aromen. Rör sedan ner om du vill ha mer i som tex: bär
Lägg smeten i koppen/muggen. In i micro i 30-50 sek. Beroende på hur kladdig du vill ha den.

Min blev perfekt. Liten "skorpa" längst upp och på utan men kladdig inuti.

I min första hade jag bittermandel arom (mazarinkaka) samt blåbär.
I nr 2 hade jag vaniljarom och även idag blåbär.
Tyckte bäst om "mazarinmuggkaka med blåbärsdröm". Tycker om mazarinsmaken.
Till detta kan man ha precis vad som gillas: kvarg, grädde, bär, smält choklad, fet yoghurt, mindre fet yoghurt, nötter....

Bara fantasin sätter gränser!
Behöver jag säga att kollegorna blev "sålda"....

Kvällen har sedan spenderats med en spinningcykel i 60 minuter.
Sedan en massa mys med mina två små boys! Många tårar dock, antar att i perioder kommer allt över oss.
Mina små sover, jag lackar naglar och funderar på vad jag ska baka/överraska farmor med när hon fyller år....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0