Novembertankar

Då var November här....
Den första november och Allahelgona helgen.
Jag sov så gott inatt, var uppe sent med gott samvete. Efter så mycket att göra vid hemkomst så kändes det skönt att ha tid att varva ner och sedan veta att jag kunde sova länge idag. Jag ignorerade samtal och sms, notiser och allt annat som blippar på telefonen stup i kvarten. Jag slöt mina gröna igen och sov till 10. Hu så skönt. Sedan var det bara att gå ner och klicka igång mitt kaffe som jag i vanlig ordning laddat kvällen innan. Jag valde att idag inte göra så enormt mycket innan jobbet.
En kväll som gått så sakta, tiden har stått still känns det som. Känns som om sekundvisaren stannat.
Blickar tillbaka men samtidigt framåt. Känns bara att just nu är det så mycket jag ska ta tag i. Även om allt jag redan håller på att fixa med är en del så ligger det massa mer på mina axlar. Fick underbar Healing igår av kollegan Ann. Underbart att få slappna av så i hela kroppen, och bli tillfreds. Min nackspärr försvann som magi. Jag antar att det blir bättre, det ska bli bättre även om det stundtals känns så enormt jobbigt. Kan vara för att jag alltid ska överanalysera saker/händelser/personer. Kan se mig själv framför mig då jag sitter på restaurangen och staplar euromynten om och om igen. Helt inne i min egna lilla värld. Det är ganska så skönt att gå in i sin egna lilla värld ibland. Stänga av omgivningen. Alla ljud, alla dofter. Allt vår perception uppfattar kan sållas och fokusera på det viktiga. Det krävs övning och jag som många andra behöver övning i detta. Tycker dock att bara vara medveten om att jag KAN om jag vill stänga av är skönt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0