En kväll som

Gjorde gott!

 

Pappa och Katja blev jag och Knottisarna hembjudna till. Det serverades falukorvsgratäng ala GI och till detta ett glas rött. Vilken blandning....ja. Jag dricker aldrig rödvin. Blir så trött och tycker det smakar skit. Men Pappa sade att det kommer med åldern (jättekul). Det var ett gott vin som jag och Pappa smuttade på dock. Inga generaliseringar här inte. Ted va trött och ville hem, ja det var TV spel hemma som lockade. Underbara Katja och Pappa peppade honom till lite ordinary spel. Det blev att dom gjorde en loppa och vi lekte alla med den. Ett två tre, välj en färg. Så kul vi hade och Ted som synes nedan rockade loss till sin nya favoritlåt (ve och fasa) Gangnamnstyle. Sedan blev det ett parti MEMORY och jag måtte säga att Ted som är 7½ har minne som jag vet inte vad. Bättre än mitt iallafall och han tog hem segern med Katja. Jag och Pappa värdiga och stolta andrapristagare. Vilken kväll! Sedan promenerade vi hem denna lördagskvällen....

Väl hemma blev det mys bara vi tre och barnen somnade sent men gott. Jag försökte mig på en läbbig film men blev mörkrädd och fick stänga ner...Ha ha...Ja, somnade gjorde jag tillslut men när jag väl slöt mina ögon vågade jag inte titta. Så tramsig jag är. Mörkret är ju inte farligt.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0