Autopiloten

Ännu en sidewalk idag, ny enhet, nya människor. Ännu fler nya namn. Jag vet inte hur många namn jag kommer lära mig/få lära mig dessa veckorna. En del....men det fastnar nog. I sinom tid. Eftersom det ena behandlingshemmet jag nu är på är inriktat med behandling av DBT så är det mindfulness övning varje dag. Idag....ja dagens var Autopiloten som jag provat på innan. Redan efter andra gången går det enklare. Övning ger färdighet och färdigheter ska plockas fram. Idag slängde jag väck (detta låter kanske knäppt) Autopiloten och styrde mer mitt plan själv. Ja, jag slet väck Autopiloten! Kändes så jäkla bra, befriande och stärkande. Idag är en av dom dagarna då jag känner mig pigg. Jag går inte runt och gäspar som jag gjort mycket senaste tiden. Annars känns det som om jag ständigt är trött. Men icke idag och det känns så skönt! Lite rosor på kinden och solsken i blick. Lite mer av Johanna idag. Det tackar jag för, tar vara på och njuter av stunden...
Sedan....vilken vacker morgon! Vilken soluppgång jag bevittnade idag!

" just because you are breathing....dosen't mean that you are Living"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0