Stenar kostar pengar

Ja, det gör dom....Nu har det gått en vecka med mitt lilla projekt och det tar sig. Jag sade när vi grävt upp alla grästuvor att det värsta var gjort. Tji fick jag. Jag har skyfflat makadam som en tok idag, igår var de som sagt och grävde upp här. Grävde längre ner eftersom all jord helst ska bort för att undvika ogräs i den mån det går. Jag hade nog fått köra hundra kärror om jag skulle grävt själv....En stoooor takkktor fixade det på en timme, tjofff. Sedan hittade vi en STOR sten som fått en fin plats i blåbärsskogen nu. Senare på kvällen så kom det makadam och en duk att lägga innan makadam breds ut. Grannarna körde precis förbi (igen) sakta och glodde som apor in här. Bara en liten parentes... Vi fick plintar, byasten (grå såklart som blir mörk då den blir blöt)...Ja, Lias var eld och lågor hela dagen igår, takkkktooor hela dagen. Bättre än mycket annat enligt honom. Så idag har vi varit ute, fast vädret inte varit det roligaste och skyfflat makadam, tagigt bort andra stenar och kruxat lite. Geggiga och blöta, kaffe inne och nu soooover lille minste. Han somnade i min famn, då har han lekt mycket. Frisk luft gör susen, ikväll väntas fin besök av min kära Syster och hennes Andre.
Vad jag längtar och är nyfiken på hur det kommer att bli....Såg ju inte så kul ut innan...

Eftersom Byggare Bob grävde sönder vår kabel till internet så är vi ganska så "trådlösa"...
Men det får vi ta nu, vi slösurfar på våra telefoner.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0