Nostalgitripp

Med syster



En spontan middagsbjudning, enligt mig dem bästa.
Syster kom hit kom hit! Jovisst, hon skulle bara till Väla och shoppa först den lilla snorungen. Herregud, snorunge? Hon är ju 24 i augusti! Detta är för mig helt sanslöst. På bilden är hon 11 och jag 14. Vi har åkt med Pappa till Danmark, han bjöd med oss på en tripp och jag minns så väl hur stolt han var över att kunna ta med oss och göra något kul. Han vet att vi älskar Bakken och Träbanan! Jag fick en kall öl och syster fick en läsk. Vi satt på en mysig servering och pratade om allt vi tre. Den lilla trippen minns jag så väl. Vi red häst och vagn genom parken och hästen var nog dålig i magen, både syntes och hördes. Jag tror vi skrattade så vi fick ont i magen, även Herr Kusk som körde. Jag minns att det var ljuvligt varmt ute och Pappas ögon strålade då för första gången på länge. Jag och min syster njöt av att vara tillsammans, vi tre tillsammans.
Härligt att ha henne här ikväll, var ingen fara att ta upp en sak med henne. Kändes så bra, vi delar ju mycket. Känns underbart att vara så nära någon. Även om vi inte träffas så ofta som många systrar kanske gör så är det något magiskt med varje gång jag ser henne. Någon så stark kärlek som inte går att beskriva. Något beskyddande. Älskar henne så oändligt mycket. Hon och mina närmsta vänner är för mig en berg och dal
bana med skratt för själen.
När hon går intill sin Andre till bilen för en stund sedan med sina kassar kan jag inte låta bli att ropa (vi är lika shoppingtokiga )
- Gå du där med alla dina kassar!!! Ja göööööör du det!
Hon hade hittat några riktigt fina kläder. Bland annat ett par riktigt fina röda byxor och fått en strandklänning av sin Andre. Så gör man när man vill tillfredställa en kvinna, ta henne till VÄLA...
(by the way, internet igen...Andre och Pk har skarvat sladd ikväll)

Jag och syster har kollat resor, och resvana Syster och Andre har gett mig massvis med tips. De åker ju till Santorini i Augusti...Får jag följa med? Jag tar inte mycket plats och loooovar att inte störa er....;)


Kommentarer
Postat av: AnnaPannaA

Härligt med syskonkärlek och att man kan hänga ihop och ha kul tillsammans. Själv är mina storebröder så mycket äldre än mig så vi har hittat varandra nu när vi är äldre. När jag var liten var jag bara ivägen! ;D HAHA

KRamis

2012-05-14 @ 10:58:13
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0