B woman

En riktig "Businesswoman" kände jag mig som i morse då jag hade laptopen över axeln, min påse med diverse tillhörigheter och vårigt klädd i ny sjal och tunnare ny jacka. Hoppar i min fina puma som blir varm på ett kick och kör in till praktiken. Nu efter denna dagen bara tre dagar kvar att vara här, och jag vill stanna. Åh, jag har lärt mig så enormt mycket på dessa fyra intensiva veckor och är så glad att jag valde att vara där jag är. Ett väletablerat företag som verkligen är så bra strukturerat. Med fantastisk personal som alltid ser främst till individen. Denna veckan har varit liksom de andra minst sagt händelserik och fartfylld. Många ännu mer nya intryck och får mig mer och mer att se på saker med nya ögon hela tiden. Jag har även idag haft självstudier på eftermiddagen efter lunch. Känns så gott att få tid till detta med här. Då jag ibland får step back och vara undan lite. Jag har även fått ett ärofyllt uppdrag att vara studiecoach till en person. Det är minst sagt ett ärofyllt uppdrag. Hur jag inspirerar och och motiverar denna personen till studier. En kurs jag läst och det kunde ju inte passat bättre, En kurs som varit en av mina favoriter. Jag har även haft tid att titta på vidareutbildningar idag och jag har mina planer ganska så utstakade känns det som. Det är väll härligt. Men någon Psykoterapeut lär det inte bli. Först en psykologexamen, bara att komma in där är nästan mer kriterier, och högre betyg än att läsa till läkare. Sedan fem år minst, och efter det praktisera och bygga på. Men målet behöver inte vara det största, man kan sätta mål som man tror sig klara och då tror man mer på sig själv. Längtar och funderar över framtiden på ett helt annat vis då. Det känns så skönt att vara på ett bra spår nu med utbildning!

"Det är först i tystnaden som du kan höra dig själv"


Kommentarer
Postat av: AnnaPannaA

Jobbigt naturlig tjej!! I envy you and your skin!! Fantastiskt fin bild! :D

2012-04-02 @ 15:15:39
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0