Närbildsfilter

Jag kom hem igårkväll efter en kvälls jobb. Mitt paket hade kommit.....
Motljuskydd (på tiden att jag köpte ett sådant efter år av fotande), stjärnfilter och ett närbildsfilter. Det förstorar så man inte behöver gå så nära eller om man inte kan gå nära. Eftersom jag har ett vanligt vidvinkelobjektiv (sugen på ett macro) så kommer jag inte så nära som jag vill. Dags att önska ett macro i födelsedagspresent kanske? Nu är det bara så att jag får inte till det med närbildsfiltret...Jag vet inte vad jag gör för fel? Stjärnfiltret är jättehäftigt att använda! Älskar det redan.
Men närbildsfiltret, är det ljuskänsligt? Behövs det dagsljus? Vad är bästa inställningen att ha på kameran? 
Att fånga ögonblicket är något som bara kommer. Så härligt att se bilder som verkligen är LIAS eller verkligen är TED. Jag vill så gärna ta riktigt nära bilder på mina små, på frosten och på blommor och bin. Ha ha. Tacksam för tips. Jag kanske kan ge ett tips idag med? Hur man kan rädda bilder? Jag använder väldigt sällan blixt...Tycker att bilderna blir så platta då och inte levande. Det syns ju verkligen skillnad. Så jag redigerar ofta mina bilder. Jag ändrar Levels. Levels (photoshop) kan verkligen trolla, tar man bilder i RAW format så kan man göra ännu mer. Tar dock mycket mer plats och den platsen har inte jag. Men närmare 10 000 bilder eller mer på ett år så skulle jag behöva sjukt mycket plats till mina bilder. Så jag fotar i JPEG. Men det är ett tips och man verkligen vill få fria
händer att skapa...
Det är verkligen en smaksak vad man gillar för bilder....

Lias älskar Tomater, det syns...Fokusen ligger på hans vackra ögon.

 


Kommentarer
Postat av: Karolina, gravid i .v 37 ♥

Så fina bilder ♥



Tack för tipsen! Det därmed babygym hade vi tänkt vänta med, och det är nog smart att önska sig i stället, hihi! :)

Tack iaf! Badbalja skall införskaffas innan Bananis kommer!



Ha en fin dag, kramar ♥

2012-02-07 @ 10:14:00
URL: http://lillamys.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

God eftermiddag söta..söta bilder på din prins..Hoppas att du får en fin eftermiddag.Här är det soligt oo fint väder..ska snart ner och hämta hem in prins..kram kram

2012-02-07 @ 13:07:06
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Johanna Fåglund - Foto

Sv: Tack :D

2012-02-07 @ 13:48:45
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/
Postat av: Karolina

Sv. tackar :D

2012-02-07 @ 16:10:07
URL: http://bykarolinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0