Fredagsrent

Då var fredagen kommen och det känns så härligt med lite lagom inplanerat efter en hektisk vecka. Igår märkte min Lilla Farmor, och Lilla Farfar på mig att det varit en tuff vecka, med alla måsten och göromål.
Vi pratar varje torsdag,
gjort sedan jag var liten. Bra att få en rapport en gång i veckan från bådas håll. Ibland träffas vi mycket ofta och ibland kan det gå över en vecka eller två. Men att få prata en gång i veckan är en tradition. När jag var liten ringde de alltid klockan 18:00. Nu får vi flexa lite med det. Ha ha.
Tidig men inte tupp tidig morgon. Barnen lika duktiga som alltid! Vilken skillnad det är att bara gå upp själv och göra vid sig. Ha ha. Två dagsturer på jobbet gjorde mig lat. Bara att upp och iväg...
Ett studiebesök och sedan en film i skolan samt visning av ett litet utkast på fördjupningsarbetet. Jag tänkte lite rätt. Att knyta av Vård i livets slut med det psykiska. Nu vet jag ännu mer hur jag ska göra. Ett stopp vid solariet. Inte enbart för att få lite färg på nosen utan för att min torra hy, och min lilla hudsjukdom gör att huden blir bättre av ljus och sol. Vinterhud är inget kul. Sedan hem och jag har gjort fredagsrent här hemma. Åh, helt slut efter många turer med dammsugaren.
 Tvätt, disk, leksaker och lakan. You name it. Inget jag vill pyssla med en fredagkväll.

 


Kommentarer
Postat av: Fröken M

Vilken mysig torsdags tradition ! Jag försöker ringa min mormor och farmor då och då när jag sitter i budbilen ! Men det blir lixom aldrig riktigt regelbundet även om jag försöker..

Ha nu en riktigt mysig helg och njut av ledigheten !!

KRAMAR

2012-02-17 @ 14:07:54
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0