Påskafton

Det blev minsann ingen "gubbavila"...Ha ha!
Vi blev bortbjudna på en eftermiddagskaffe och bus. Kusinerna ville leka och de vuxna dricka en kopp kaffe och prata om psykbryt man kan få som förälder och städning. Skönt att prata av sig ibland, få bekräftat att man inte är ensam om detta. Det kördes fyrhjuling och traktorn blev beskådad av ett fan vid namn Lias. Barnen njöt av att vara ute, då eftermiddagen varit betydligt varmare än den kalla morgonen samt förmiddag med snö. Ja, jag svor faktiskt i morse då jag såg snön ligga på vår gräsmatta. Tjoho, borta igen! Vi har avnjötit en god middag här hemma vid finbordet, och barnen får nu saga läst. Morfar och Katja var här med varsitt Påskägg till barnen och de fick minsann en varsin peng och lite mindre gottis. Det tackar både barn och mamma för! Ted uppskattar mer och mer att få nyttiga saker. Han har börjat förstå detta fenomen: spara!
 Såklart har jag fotat mycket, och fångat så vackra ögonblick med barnen. Men de bilderna får vila tills imorgonkväll kanske?
Jag har agerat taxi ikväll och ska så även senare mot småtimmarna. För en lugn jänta som mig så spelar det ingen roll. Hur mycket har inte Pappa skjutsat på sin dotter? Sedan kan jag avnjuta lite tAKiDA time i bilen med...

 

Förra påsken var betydligt varmare. Bilderna är dock från den 25 april och vi har ju några dagar tills dess. Våren är så välkommen. Min absoluta favorit årstid! Allt knoppar sig och sedan slå det vackert ut i blom!






Kommentarer
Postat av: Karin

Mysiga bilder:) Glad påsk!

2012-04-08 @ 07:53:12
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: AnnaPannaA

Ah, tänkte väl! Hur varmt hade ni liksom??

HAHA! Ser ut som ni haft det majsigt! Såg inte till dig på Blåkulla? Aja, nästa år kanske!? ;D KRam

2012-04-10 @ 13:32:02
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0