Bakom fönstret

Igår hos Farmor och Farfar. Tänk så härligt när allt blir grönt! Så kul att se sitt hus från en annan vinkel. Älskar verkligen idyllen i hus. Älskar att komma hem till Tomtehuset.
Nu är drömmen en ny ytterdörr och gärna en med dubbla dörrar. En bredare trappa skulle då behöva gjutas och gärna räcke som kan vara till stor nytta då isen lägger sig och blir farlig på vintern. Ja, jag har trillat där...Gärna göra vid vår lilla balkong så att den inte är farlig att gå ut på. Igår hjälpte Farmor och Farfar mig med äppelträdet på framsidan. Pga hårda vindar har det växt fel, och dett sådant träd måste stöttas upp innan det är stabilt nog utan pelare. Så det blev gjort, nu hoppas vi att det ska växa sig rakt och inte peka mot Norr. Lite gödsel fick det med och vård. Sedan måste jag säga att jag tycker så mycket om att vara inne hos Farmor och Farfar. Allt är så väl bevarat och av äldre modell. Var sak har sin historia och Farmors spetsgardiner, fönster fulla av växter, visdomsord på väggarna och gamla möbler är verkligen en idyll i sig det! Klockan som tickar och nybakt doftar det alltid. Deras små krypin i huset och den gamla trätrappan. Tänk att tillsammans har de bott i detta hus i över 50 år nu. Deras idyll!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0