Min mamma

Igår var jag och Patrik på vårt första föräldrarmöte på skolan. Farmor och Farfar passade barnen så att vi båda kunde gå dit. För att vi båda var nyfikna såklart på vad som skulle sägas. Patrik var nervös över att träffa andra föräldrar, vi är ju snäppet yngre. Att det skulle vara så "viktiga" föräldrar där. Men Patrik, vi kan ju stoltsera med att vi ÄR yngre och vi även kan vi med. Det kändes inte så när vi kom in iallafall. Ted hade lämnat en gullig lapp i sitt fack. Vi lämnade en tillbaka, ritade ett släktträd till honom. Vår fine kille! En kväll med mycket information, och många frågor. Tydligen inte bara jag (såklart fattar jag det) som tyckt att det känns väldigt vemodigt att lämna av sitt barn på morgonen på skolgården. En 6 åring ska nu klara sig själv mer och bli mer och mer självständig. Nu är det mammas tur att klippa lite på navelsträngen och det är inte lätt. Jag har varit orolig och kört tillbaka och vänt just för att se så ingen är ensam ute. Är Ted inne i klassrummet. Vet att de ringer om han fattas men tänk att få ett sådant telefinsamtal. Har pratat med Ted om detta och i hans lilla värld så hade han nog aldrig haft tanken på att "rymma" från skolan eller följa med någon. Jag blev tillsammans med Kim klassmamma! Wihoo! Vad man nu ska få för uppdrag verkar spännande, och delegera ut är jag bra på. Kändes som ett kul uppdrag. Berättade för Ted i morse och han log sådär coolt som bara min Ted gör. Han blev glad det syntes.
Jag har varit duktig och effektiv idag med. Inte varit ute och sprungit än, men regnet det bara öser ner och skolan ska bli klar i första hand. Som det ser ut nu får det bli en runda ikväll när barnen somnat och ingen ser mig. Ha ha. Springa är inte min starka sida, men det kan bli!
Tänker på Ted som har utedag idag, undrar hur blöt han blev i dagens ösregn?

 


Kommentarer
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Sv: Nelly.com.

2011-09-08 @ 18:27:44
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ok, thanx!

2011-09-09 @ 08:55:23
URL: http://htttp://www.seluna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0