Kreativ

Vilken kvinna älskar inte smycken? Tänk att göra egna smycken SAMT göra smycken och ge bort? Något jag funderat på länge och en kvinna vid namn Frida har inspirerat mig mycket nu. Nu ska jag minsann ta tag i detta och denna lilla smyckesdrömmen ska nu bli sann. Jag blev tillfrågad igår om jag ville följa med på smyckeskurs. Jag tycker det är ganska så sammanträffande då jag funderat mycket på detta sedan långt tillbaka. Klart jag vill följa med. Men jag påpekade att jag är "bara" praktikant (jag vet låter kul när man är 26 år och har oändligt många års erfarenhet, får mig att låta mycket ung men det bjuder jag på). Klart att jag skulle med ändå!
Jag tackade självklart ja! JA JA JA! Såå kul. Så snart en tisdag ska vi åka några stycken och lära oss att göra smycken. Vi ska få tips och råd och vi ska plocka på oss diverse pärlor och band för att börja vara kreativa. Under första träffen ska vi tillsammans vara kreativa med lite hjälp. Jag har redan massa ideér i mitt huvud. Sedan får vi åka och plocka från hennes ateljé och självklart betala för pärlorna och allt material. Det ska verkligen bli kul. En liten kreativ verkstad kommer nog startas. Jag tycker det är så kul att skapa och vara kreativ. Att fotografera är för mig att vara kreativ och få ut känslor och händelser på bild. Det är ett sätt att vara kreativ. Att skriva, printa ner sina tankar är med att vara kreativ. Sätta ord på tillvaron och ja, en dag ska jag ge ut en bok. Det kommer, i sinom tid. Nu ska jag vara kreativ men händerna mina ännu mer. Smycken ska göras och mitt smyckesförråd ska fyllas på av egendesignade smycken, made by Hand. Made by ME. Ska komma på ett signum med. Ska mina smycken få namn kanske?
Ja, tror minsann att jag ska döpa varje smycke. Åh, se så mycket ideér jag har!!!



Frippan gör så vackra smycken! Här i hennes örhängen.



Min Älskade Månsten. Junistenen som är just Månsten. Så passande. Detta halsband ligger mig varmast om hjärtat. Detta halsband fick jag som liten flicka och symoliserar just mig. Fick det av min Farmor Ingrid och som liten förstod jag inte riktigt innebörden av gåvan. Nu ser jag vad hon ville säga med just detta smycket. Och alla andra hon gav mig. Just detta ligger mig så varmt om hjärtat då det används flitigt. På självaste bröllopsdagen valde jag att använda detta. Då det har ett stort emotionellt värde för just mig. Enormt värde.


Kommentarer
Postat av: Frippan - Pyssel&Sånt

Kul att läsa dina tankar. Det är så roligt att få göra något eget. Förstår din känsla att få vara kreativ. Ska bli jättekul att se din smyckesdröm bli verklighet. Det är bara att köra. Jag hejar på dig :) kramkram

2011-09-21 @ 23:00:30
URL: http://frippan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Känner en som började göra egna smycken som hobby. Hon ska satsa heltid nu. Känns hur coolt som helst att köpa från någon som har gjort och designat smyckena själv. Mycket mer personligt att veta att inte så många har ett likadant. Tigerguld har jag för mig hon heter, kolla det om du vill ha inspiration.

Lycka till, låter jättekul!

2011-09-23 @ 04:35:51
URL: http://www.smycken-online.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0