10

Tisdag tisdag tisdag den 27 september. En underbar dag på praktiken. Åh, vad jag lärt mig saker idag. Idag har jag gått med ssk på praktiken. Vilken ssk! Jag har lärt mig massa tips och trix. Lite tips på bltr, mediciner, vad man ska observera och en sjukt massa andra otroligt viktiga saker. Sedan fick jag ta ett bltr på ssk, klart godkänt. Självklart med bltr manschett och stetoskop. By hand, annars gälls det ju inte. Sedan fick jag sticka, på riktigt. Ja, pauuu riaektigt. Hon förklarade hur jag skulle jag. Om jag var nervös. Ja, tagigt ett blodprov en gång innan i mitt liv och det var längesedan jag tog det. Men....Det gick utmärkt och jag fick ett rör fint klart blod. (Okej, det lät lite creapy) Men lyckan var fulländad. Jag blev så stolt och glad så tårarna fick jag hålla tillbaka. För att tycka att nålar är hemska så fixade jag det utmärkt och jag ska bli en jäkel på att sticka. Jag fick beröm, fixade jag mycket bra och allt gick super. Jag skuttade upp och gav Ssk en kram och tackade för allt hon lärt mig på några få timmar. Vi hade mycket annat att prata om med så tyst var det inte. Vi delar samma intresse för håriga vänner på fyra ben. Katter. Jamande goa lurviga vänner. Lite kul för att idag fyller ju vår Gamle Katt Izor 10 år (77 år för en människa). Han hör ännu mycket bra, syn som en uggla och smärt och vacker som en modell. Han är världens goaste och snällaste katt och trogen sin matte och hussar. Lill Hussarna avgudar denna katt, och katten Izor dem. Vi har minsann firat honom lite ikväll. Vi körde inom och köpte presenter till honom. Nya skålar som han och Syster Luna kan ha då de får något gott i köket, bollar som låter, en burk tonfisk och ett nytt halsband. Det serverades även handskalade räkor! Halsbandet är så fint och han strussar runt i det stolt som ingen annan katt i skogen här. Nu ligger han och sover hos Ted, intill Lill Husse. Helt slut efter all mat, fotande
(har fotat över 300 bilder senaste två dagarna men de vilar på systemkameran, och även 100 på iPhonen till nöje sedan...), kelande och busande. 10 ÅR med dig min trogne vän. Du lurviga goa purrande vän.

Ett litet axplock av dagen och även denna gått i 190, nya tag imorgon, och nya utmaningar vill jag lova. Nu håller jag kväll och njuter av att se en väldigt intressant dokumentär.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0