Staket

God solig vacker eftermiddag denna 25 oktober. Kom just på att det  blev inget firande av Luna i fredags, hon fyllde ju hela 9 år den gamla kättan. Har dock fått ett nytt ROSA halsband, passar till hennes svarta vackra päls.
Har haft ännu en dag i skolan. Idag började vi dock 9 och inte lika tidigt att komma upp med barnen och en mycket smidigare morgon. Glad mamma=glada barn.
Endast Lias som blev lissen då jag lämnade över honom. Åh, snutten Molle min.
Jag kom hem och Farfar grejjade i vår trädgård. Ja, man har som sagt inte mycket tid till trädgårdsarbete just nu. Men Farfar hjälper glatt till, sålänge han orkar. Idag blev alla kanter körda och det ser bättre ut än när det växer gräs långt upp på vårt röda staket. Det ser ju inte klokt ut. Men inte kan jag väll gå ut och klippa kanter efter barnen somnat vid 20:00. Räckte med då jag målade staketet, jag stod ute bland myggen till midnatt bara för att få det klart och få göra det i lugn och ro. Ha ha, sant...? Ja!
Jag ska nu ta tag i skolarbete denna eftermiddagen med, eller iallafall en stund till innan Lias ska hämtas hem.
Hem hem hem!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0