Soliga oktober söndag

Vilken underbar sommardag igen! Vilken solig söndag och idag hade jag minsann planer utan att killarna visste det. Vi hade en lugn morgon. Liten och mamma snusade länge och jisses så skönt det var. Efter en långfrukost styrde vi kosan mot stötte staden Kstad och där blev det shopping på Skopunkten. Både Ted och Patrik hittade höstkängor. Jag hittade ett par så granna kängor samt ett par snygga skor med kilklack. Blev så fast i mina nya snygga kängor som är Johanna skor så det visslar om det. Hoppas nu bara att jag använder mina kilisar med. Jag är ganska så bekväm när det gäller skor och speciellthöst/vinterskor. Däremot på sommaren kan jag byta skor flera gånger om dagen. Nöjda med inköpen styde vi kosan mot M huset och Ted fick sin önskemat. Jag fick min önskeplats att äta på. UTE I SOLEN såklart! Vi stannade inte på M nej nej. Vi körde till sjön!  Finjasjön och doften av sjö lade sig som ett lugn. Att äta ute är något av det bästa som finns. Skulle köpte med kaffe, eller bryggt med kaffe. M kaffet är inte det bästa, men det mesta är gott då man äter det ute. Vilken söndagsmiddag det blev. Jag njöt i fulla drag av solen och tiden med pojkarna. Jag skulle kunna stannat tiden där vid sjön.
Barnens lyckliga ögon kittlar gott i mitt mammahjärta.
Deras ögon glittrade och de log & skrattade hela tiden, hela dagen!
Lek på lekplats och sedan vidare mot Maxi för att leta efter kulor. Blev lera istället, Ted har pippi på kulor nu och samlar. Sen körde vi ut till en fin vän. Erica min fyllde 27 i torsdags och då hann vi inte med att fira. Så när vi kom ut var fikan redan uppdukad, och kaffet klart. Åh så gott med kaffe, det var precis vad som önskades. Erica fick sin present och en blomma. Älskade vännen min! En häst hade flyttat in och barnen fick åka vagn. Lias blev förtrollad av det stora bruna djuret. Avslutade den underbart soliga dagen hos Svärföräldrarna, och hämtade hem lite kräffsor och räkor. Vi får ha kalas imorgon här!  Trötta barn kom vi hem med.
Föräldrarna med och ny vecka nya tag imorgon. Det är ju snart!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0