Kalle Anka

på tvn här hemma. Han är ju för rolig! Lias sitter och bläddrar i min skolpärm, idag är han hemma på förmiddagen. Var ändå en tidig morgon för Goe Ted ska ju till skolan. Idag var jag en sådan bra mamma man bara kan vara. Han fick ostmackor och varm chokladmjölk med sig i matsäcken. Kommer kittla gott i kistan denna disiga höstmorgon. Jag och Lias gör inte för mycket än så länge. Behöver inte hitta att göra om man säger så....
Kom just på att morgonkaffet ännu inte är sippat på!! Oj, detta är ju inte klokt.

Igår var en sådan där jobbig stress dag. Tänk vad mycket kan göra då man inte har tillgång till bilnycklar?
En morgon som bjöd på en tidig cykeltur. Sedan hem igen, duscha och hann med skola i en timme= en VG uppgift. Sedan cyklade jag till Teds skola igen. Vi möttes upp, gick i matled och åt i matsalen. Så smått allt är! Så mini! När jag var liten och åt i samma matsal tyckte jag att den var så stor. Ha ha.
Det varså mysigt, barnen var som klister på mig. ALLA Teds klasskamrater skulle berätta allt de hann berätta.
- Har du åkt Jaggarbil? -Har du djur? -Varför är du här? ...
Sedan var det dags för rast ute i det inte så trevliga vädret. Men det var bara att dra på regnbyxorna och mössan och bita ihopa. Jag klättrade minsann i borgen jag med. Inte kunde jag göra Ted besviken!?
Sedan gick vi till Idrotten båda F skole klasserna. Så kul, Hinderbana. Jag beundrar verkligen lärarna och deras tålamod. All eloge till er! En stund för bara mig och Ted. Han lutade sig mot mig under Idrottslektionen. Fröken sade.
- Det ser mysigt ut Ted.
- Ja, man får ju passa på!

 


Kommentarer
Postat av: . Pjumas. ♥

Hej :)



Har lagt upp lite till porslins saker om du är intresserad :D Kolla under kategorin "Porslins målning" :)

2011-10-27 @ 12:23:49
URL: http://pjumas.blogg.se/
Postat av: fine

MAGRUTOR!!!!!!

2012-02-20 @ 21:46:37
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0