Konstnärligt utförande

Åh! Äntligen är de blommiga tapeterna uppe! Vilket göre med mönsterpassning! Men efter många timmars jobb så blev vi klara. TACK Snälla rara Farmor för hjälpen. Hon borde ha första pris i Konstnärligt utförande! Mer finslip som ska göras. Lite målning ska fyllas i, lister och bänkskivor. Sist men inte minst vill vi ha bort det hemska golvet. Men det får nog vänta tills julen har lagt sig. Blev så nöjd med tapeten! lite mer falalala nu.
Julsakerna har börjat puttas fram ikväll, men med en Liten i hasorna får det ta sin tid. Han ska ju släpa på ALLA tomtar han ser nu. Då menar jag alla! Stjärnan ville ha ta ner. Han kom hasandes med en stol...Inte dum den lille filuren. Ted har spelar tv spel den gottegrisen och fesit på soffan. Jag har varva fönsterputsning med att bära upp och ner saker från förrådet. Batterierna är nu
slut....Har börjat spåna på Väggalkalender 2012...Inte lätt att välja bort bilder. När jag väl började leta hittade jag så mycket fina bilder på Underbara pojkar!

 

 

 

 

Tapeterna kommer från en kollektion som heter Gammal Svenska. Där fanns en uppsjö med olika tapeter. Jag valde en (valde bort en annan som var 18-1920 tals inspirerad) lite billigare variant som de hade hemma.
Tycker att det lev snitsigt med blommor och grenar. Fåglar hade varit fint som en liten extra detalj så vi får se vad jag hittar på. Skulle haft färg, ja det skulle jag haft men valde denna på två röda så fort jag såg den. DEN!
Så det blev ännu en gång vitt och svart.
Fick så fin butikshjälp med måste nämnas!


Kommentarer
Postat av: Ida

Ååh vad fint!

Så duktiga ni varit! Jag är imponerad!

2011-11-24 @ 23:40:23
URL: http://dobelieve.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snyggt!

2011-11-25 @ 19:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0