Kela Tomten

Idag när jag och Lias var och köpte tapeterna så såg han en JÄTTETOMTE. Han såg den på lååångt avstånd och hela ungen sprittade och sprattade i kroppen. Han är stormförtjust i TOMTEN. Han vinkade så glatt då vi körde från affären! På Tomten såklart!
Efter alla dagens bravader sade jag:
- Ska vi gå ner och hämta HOHO?
Lias skuttade som en liten kanin mot källardörren. Han sprallade med benen och sken av lycka. Väl nere i vårt källarförråd ser han HOHO. Mjukis HoHo. Han ler ännu mer och fick två tomtar med sig upp. Han har sedan gosat dom, burit på dom och tjabbat med dom. Den mjuka fick följa med upp i sängen vid nanedags. Han sover gott med TOMTEN och Topsy vid sin sida nu....Gissa vem som kommer bli överlycklig på Julafton?

 





Har startat operation del väggar i köket idag. Kaklet är nu vitt, och minsann att jag ska ha fina väggar till första advent. Har verkligen avskytt vårt kök som pesten sedan vi flyttade in 07. Nu är jag spyfärdig så efter mycket målning, både tak, lister, bröstpanel och foder så ska tapeter upp. Jag kan tapetsera men aldrig gjort med mönsterpassning innan. Farmor ville gärna hjälpa till, en hjälpande hand tackar jag inte nej till. Mycket roligare med. Kvällen har bestått av Pepparkaksbak och GI Lussebullsbak. Slutade med mjölkrig och dusch. Ha ha. Köket va verkligen VITT. Ha ha ha. Men lite roligt får de små ha!!!! Lussebullarna blev MYCKET goda. Så det kommer bli GI lussebullar detta året här hemma för hela slanten. Blev godkända av alla tre pojkar! Så underbart att ha Lias hemma hela dagen idag. Så mysigt vi haft det! Älskade roliga Liten Lillebror!
Nu ska jag ge mig på lite fönsterlister som ska vara klara tills imorgon då de ska upp!!!!!!!
Det kommer bli såååå tjusigt! Den som väntar på något gott, ellerhur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0