Fokuserad?

Nja. Söndag idag med det en söndag innebär. Lyx att vara ledig en hel helg! Idag fick vi alla en härlig sovmorgon. Jag hade så svårt för att somna igår då jag kom hem. Lyssnade på musik samtidigt som jag hörde susandet i öronen. Öronproppar är ett måste nästa gång. Inte trodde jag att det skulle spelas så högt inne på en Arena. När det väl började ville inte jag som stod och hoppade längst fram ge någon annan platsen. Hell no! Fick vila öronen genom att använda fimsingarna emellanåt. Pillrade med plektrumet innan jag slöt mina gröna...
Drömde helt crazy inatt!!
Idag har jag gått och tänkt på provet hela dagen. Upprepat saker i huvudet. Jag tänkte att något måste jag göra för att inte bli knäpp i päran. Jag drog fram färgen och bestämde mig för att måla klart taket i köket. Målat en gång bara och en andra gång en liten bit bara. Var bara att fatta pensel och klart blev det. Lite dörrfoder och lister med. Så snart ska jag ge mig på del 2 i veckan. Kaklet...
Efter målning blev ett fönster putsat. Det ska ju med göras innan alla stakar ska upp. Köksfönstret skiner nu...
Middag lagas och efter det gick jag på en timmes pass i Bj med fina Mia som instruktör. Har fastnat för dessa söndagspulshöjare. Love them. Svettig hemma och krängde tre clementiner. En Liten Lias kom springandes mot sin mamma med öppna armar. Jag gick sedan ner för att ta en dusch. Väl uppe igen står han och väntar på mig!
- Ska vi gå upp och smörja oss?
Han vet PRECIS vad jag brukar göra och vet precis hur det gå till....noga noga.
Han sprang till trappan och vi gick upp för att göra det vi brukar göra. Han blev helt tagen av ett ljus jag hade tänt i hallen. Han ville sedan sitta och titta på det i trappan. Ha ha. Nu måste jag läsa lite var min tanke. Svårt att fokusera med en liten som vill sitta i mammas knä och rita på mina anteckningar. Han ritade lite själv, jag hade svårt för att släppa honom med blicken. Han är ju så bedårande söt! Så roligt att studera då han pysslar! Kan inte säga ner då han kommer denna lilla människa och lyfter upp sina små armar mot mig. Oemotståndlig!
Barnen fick godnattsaga av Pappa medans mamma får sätta sig ner och bärja läsa. Det står emellanåt helt stilla i huvudet. Blandar ihopa Apné och Dyspné....La la la la. Nu ska jag läsa lite en sista gång sen får det bära eller brista imorgon. Kan inte
snöa in mig för mycket. Upp till bevis!
Ser det som det nu.
Upp till bevis vad DU kan!

image description

image description image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0