Han går!

Efter en tids velan och tvekan, efter tre steg, fyra och fem så idag släpper han helt och far runder som en mopp här hemma. Han svepar fram, 17 steg. Sen har han sedan i eftermiddag gått och gått. Flinat och tjoat som bara den. JAG KLARAR JU DET...Tror jag att han tänker. Liten börjar bli stor och nu vet jag av erfarenhet att det går fort, så det visslar i löven. Bara SÅ! Som vi väntat!!!! Vilken härlig överraskning för oss alla.
Helgen lider mot sitt slut. Sanna sov här i fredags och barnen tvättade bilen till mig! Ren och fin blev hon, Pärlan. Nya reg skyltar på och sakta men säkert pimpas hos. Vi busade massa och jag rev staket så det brann i knutarna. Bort med det gamla! Klippte ner buskar och skålade med grannen då det var gjort. TJOHO!  Igår var pojkarna på Andys och busade, firade Tvillingarna som fyllde hela 7 år igår. Jag var med grannen och beställde plankor till staket, nu är det gamla ruttna borta och nytt ska upp. Vi gjorde oss ett kap, billigt och det gillas. Väl hemma igen storstädade jag, kopplade på vattenspridaren och blöt blev jag. Rensade rabatter och såg ut som en mullvad. Var ute ute ute och pysslade om mitt hus och alla blommor. Stugan snart snart klar för uthyrning. IDAG har vi varit ute massor. Vattnet påkopplat på stugan, men vattenberedaren kass så det får införskaffas en ny snarast. Rensat ogräs idag igen, så fint som snus blir det. Grillat grillspett, försommarens och hela sommarens favorit. Bakat en paj på egna rabarber, svenska jordgubbar och råsocker. Ted och busat med kusin Erik och Tina min har varit här och frossat med oss. Även hon var med då Lias valde att nu är det dags att börja utnyttja sina ben till fullo. HELT UNDERBART! Pratat med Erica min och bestämt dejt. Imorgon en stor dag för Ted, spännande. Nu sitter jag här helt allena och det är riktigt skönt. Här är tyst, så tyst. Jag ska internetshoppa lite tänkte jag...TÄNK HAN GÅR!!!!!
ETT TVÅ TRE, magi! Får mig att vissla i mörkret!!

   

   



LIAS IDAG, så kär i Teds regnställ med Bamse. You make me happy! Du går runt i mig mitt lilla hjärta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0