Då alla andra sover

eller kanske inte alla, de flesta får man väll säga. Vad roar man sig med då en natt? Jo vid den kritiska tiden vid fyra så flätade jag håret. Sörplade kaffe och slötittade på tv, fast tankarna var någon helt annanstans. Min kollega frågade vad det var för film, jag kunde inte svara. I morse då jag kom hem lade jag i en maskin tvätt innan jag hoppade in i duschen. Tog fel, tog vittvätt medel istället för kulör. Men vad gör väll det? Kommer hem och Ted står nyvaken i köket, somnade sent sen. Men vaknade med ett riktigt ryck! Ni vet när man sätter sig tvärt upp i sängen? Hoppade (ja jag hoppade) ur sängen och tog tag i hemmet lite. Dammsugaren fick rastas och tvätten hängde jag UT! Härligt! Sen slukade jag en banan och tog vatten med mig. Premiärcykel turen, min tur. Vad härligt det var att känna vinden, lite varm mot kinderna. En undebar cykeltur då spinningsäsongen snart är till ända. I LOVE MY BIKE! En kamrat sedan jag fick den då jag var 13 år. Cyklar hem till Pappa och Katja och vålgästar deras brassestol, sätter mig i solen och njuter. Får en alldeles lugn stund, bara jag och fåglarna. När väl Pappsen och Katja kommer hem så serveras det en kall cider på gräset. Kan det bli bättre? Vi sitter och pratar och har en stund tillsammans. Sen cyklar jag och Katja ner till byn och införskaffar lite mat. Pojkarna anländer! Pigga och glada. Lagar mat tillsammans och sen får jag gå hem och natta Liten som somnar i mammas famn! Nu kom Tina och ska sova här hos mig inatt! Mysigt värre!! Så roligt, när jag och Lias kommer gåendes innan så sitter båda katterna och väntar i skogen. Luna skuttar genom blåbärsskogen och ner till dörren. Izor springer som en hund efter mig....Det kallar jag troget! Nu till kvällen!

 
  
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0